torsdag 15 december 2011

Nytt år - nya möjligheter!

I oktober gjorde jag något  - för mig - helt unikt. Jag åt inget godis, eller annat sött, på en hel månad! I min värld är det liksom som att gå till månen, ungefär.

Att jag lyckades sporrade mig och sen dess har jag inte ätit några sötsaker mer än på lördagar, bortsett från en liten pepparkaka i måndags när vi hade avslutning på Lifestyle.

Senast i dag motstod jag såväl chokladbollar som kladdkaka på jobbet, vilket jag anser vara en rejäl bedrift. Choklad är min akilleshäl, utan tvekan.

Över jul och nyår ska jag visserligen träna, men inte riktigt lika regelbundet som annars, och jag ska också tänka lite på vad jag äter (med betoning på lite!).

När helgerna är slut, när lovet är över och vardagen är tillbaka - då ska jag också utmana mig själv, och gärna dig också, för att komma tillbaka i vettiga vanor. Vid det laget brukar man ju vara sockerhög som en skyskrapa.  *L*

Från den 9/1 gäller följande:
1) Träna minst 4 pass i veckan.
2) Inget godis, eller andra sötsaker, mer än på lördagar.
3) Vettiga val när det gäller mat.

Det gäller ju att komma i form, för redan den 1 maj ska jag vara tränad nog att jogga en mil.....
Då inleder jag min Göta Kanal-klassiker 2012!

2 kommentarer:

  1. Och som vanligt hakar jag på.... ;) Behöver någon eller något att "slåss" emot. Särskilt nu efter att i 14 dagar inte kunnat träna alls pga en efterhängsen förkylning. Men idag så var jag iväg, det fick bära eller brista. Resultatet vet vi imorgon!
    Mål är bra att ha, själv har jag ju Vårruset som ett delmål, ett lopp då jag ska jogga 5 km. Till skillnad mot dig "deltog" jag ju bara i Tjejmilen i år. Men nästa år ska jag kommit så långt att jag joggar merparten av Tjejmilen. =)
    Lycka till med träningen och din utmaning! God Jul

    SvaraRadera
  2. Vårruset är ett bra delmål. Du fixar Tjejmilen också, om du bara ger dig 17 på det. *L*

    God Jul!

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa