torsdag 21 juni 2012

Vilken bra idé

Ibland ser man saker som är så bra att man inte förstår att de inte funnits tidigare, om du förstår hur jag menar...

Som den här skylten:

Det finns säkert några som anser att kommunen ska strunta i om jag rör mig eller inte, men det tycker inte jag. Det är på samma sätt som med bilbälte - det är för vår egen hälsas skull.

Tänk om man skulle dra det lika långt. Lagstifta om motion.... böter om man inte motionerar.... 

Vilket liv det skulle bli. Fast vore det så dumt, egentligen...?


2 kommentarer:

  1. Då tycker jag minsann vi kan införa lagstiftning på tobaksförbud också! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och maximera sockerintaget per vecka (det kan bli straffskatt om man överdoserar *L*).

      Radera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa