tisdag 5 juni 2012

Cyklister och barnvagnar

Ibland kan jag inte låta bli att fundera över hur folk tänker... eller kanske inte tänker.

En sån sak är cyklister. Då menar jag inte vanliga, glada amatörer utan de där med dyra cyklar, hjälm och små tighta cykelbyxor. Tror de, på allvar, att de är odödliga eller att de sitter i en bil? Varför cyklar de mitt på körbanan istället för på sidan eller på cykelbanan? Är det flera som cyklar tillsammans så cyklar de gärna i bredd, dessutom, och de verkar inte ha något behov av att gå in mot kanten när det kommer bilar.

Sen har vi nästa intressanta fenomen - barnvagnsförare. Jag har full förståelse för att de går bredvid varandra om de är ute och går tillsammans, men de borde ju fatta själva att det kan finnas fler som vill använda gångbanorna. Förvånansvärt ofta kommer man på cykel eller i joggingskor (och jag lovar att jag hörs när jag är ute och joggar) och får åka nästan i diket för att ta sig förbi för att det går ett par-tre barnvagnsförare i bredd.

Så, nu har jag gnällt klart. Nu ska jag sätta mig i soffan, läsa en bra bok och bara njuta av känslan av att det är sovmorgon i morgon.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa