tisdag 27 december 2011

4 sekunder, underbart är kort....

I dag hade jag tänkt jogga Gula Femman på Billingen med det blåser så pass att jag avstod från det. Det fick bli gymmet istället, löpbandet. Jag börjar nästan få lite dåligt samvete mot Treadclimber, men det är ju så himla skoj att jogga nu när jag känner att höften håller och att flåset är på väg tillbaka. Jag tar mig liksom inte ens tid att köra styrkepass, fast jag vet att jag borde för att inte få ont i höften igen. *lovar mig själv att lägga in styrkepass i min motionsplanering till 2012*

Nåja, i dag skulle jag i alla fall jogga 3 km, och det kändes lite motigt eftersom gårdagens boxpass kändes i hela kroppen. Nu är det ju så att jag inte har missat ett enda planerat pass på evigheter, och jag tänker inte bryta den trenden, så jag bytte snällt om och lommade ner till Actic. Där var det ganska mycket folk, men det har jag lärt mig att strunta i. Nu kör jag mitt och bryr mig inte om att de andra är så mycket duktigare och snyggare och snabbare och starkare och smalare och... *L*

Jag fick ju lite uppvärmning eftersom jag gick till gymmet istället för att ta bilen, så jag gick ut ganska hårt. Efter 500 meter höjde jag och började jogga. Och jag valde faktiskt att gå några steg högre än jag gjort förr. I dag startade jag på 8,4, vilket är en hög hastighet för mig. Dessutom höjde jag ett par gånger under passet så när jag var framme på mina 3 km så var jag uppe i 9 - och jag hade lite energi kvar... alltså joggade jag ett par hundra meter till. *L* Nedvarvningen gick i ganska högt tempo för jag såg att jag hade chans att klara en sån där magisk gräns, nämligen 30 minuter. Alltså pinnade jag på - och gick i mål på .... *trumvirvel* 29:56 min! (okej, jag inser att jag inte direkt platsar i os-truppen, men jag är nöjd ändå och klappar mig själv på axeln *L*)

Nu ska jag duscha, sen ska jag sätta mig och formulera mina mål inför 2012 och dessutom skissa på en motionsplanering. Några delmål och belöningar behöver jag också klura ut...

2 kommentarer:

  1. Guld! Grattis till att ha blivit en sekundjagare, det bor nog allt en liten löparnörd i dig också!;)

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa