söndag 5 augusti 2012

JAG KLARADE DET!!

Nu är det genomfört! Med gårdagens simning fullföljde jag klassikern och kan nu - stolt och glad - beställa min medalj.

Att det sedan var grymt kul att simma Göta kanalsimmet var kanske en bonus. Massa folk, underbart väder och lagom varmt i vattnet. Hela loppet var väldigt bra organiserat och alla var glada och trevliga. Jag tror nästan att de beställt vädret också, det var nog inte bara en slump att det var soligt och varmt.

Visst förstod jag att är det skillnad på att simma ute och att simma i en bassäng men egentligen var jag inte orolig inför loppet. Att jag skulle klara det visste jag, det var väl tiden jag inte hade en aning om. Jag har simmat 1,5 km på ca 45 minuter inomhus, men misstänkte att det skulle ta längre tid utomhus så jag siktade på under en timme, men hoppades på under 50 min.

När jag hade 300 meter kvar hörde jag att speakern sa att en gick i mål på 38 min och jag kände att det kanske, kanske, kanske skulle gå att klara 45 min. Jag var väldigt trött i armarna då, så nån spurt var det inte tal om. Dessutom orkade jag inte riktigt räkna ut om det var rimligt med 300 m på 6-7 min. Jag simmade på och när jag väl var i mål kände jag att det kunde ha gått, jag kanske hade kommit in under 45 min.

Och det hade jag... På plats 49 av 60 damer gick jag i mål på tiden 43:28.



Vid målet fick man en bana, lite saft och en löjligt god kexchoklad. Plus en plakett gjord av trä som legat i kanalen i över 180 år. Lite häftigt bara det, tycker jag.

Innan start, med den söta badmössan på och i den ligger tidtagarchippet.

I väntan på startskottet.

Det var väldigt trångt i början men efter ett tag lugnade det ner sig och man kunde simma utan att behöva trängas.

Kanalen full av söta badmössor.

I mål! Nöjd och stolt över det fina plaketten, som dessutom är gjord av virke som en gång varit en del av en konstruktion i kanalen.

1 kommentar:

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa