söndag 6 maj 2012

Några dagars uppehåll - men nu så...

Efter Kanallöpet i tisdags hade jag en vilodag på onsdagen. På torsdagen var det tänkt att jag skulle jogga men då jag kände av hjärtklappningen valde jag att avstå och istället ringa vårdcentralen. Det borde jag ha gjort tidigare, för sen jag pratat med dem har jag inte känt av ett endaste litet extraslag. Typiskt... *L*

Helgen har vi spenderat i Göteborg. Hotell är alltid trevligt, bra hotell är extra trevligt. Gothia Towers är verkligen supertrevligt. Deras frukost (ja, det är nästan det viktigaste) var SÅ BRA!! I morse tryckte jag i mig en laddning av en av de godaste fruktsallad jag nånsin ätit. För att inte tala om deras sill....

Nåja, hotellfrukost är inte allt (men mycket). Vi gjorde en del annat också.

I går var vi på Fuzz Guitar Show 2012. Det var en stor mässhall fylld med gitarrer. Ungefär så enformigt som det låter. Men vad gör man inte för sin man, jag menar, han gick snällt i massa massa affärer med mig sen. *L*

Och som jag har shoppat! Träningskläder, tröjor, linnen, ett par byxor, en väldig massa strumpor modell utan skaft, pocketböcker (givetvis, det finns ju Pocketshop där) och lite småplock från Lush (vilket nog är den mest vardags-lyxiga butik jag kan tänka mig).

Lite ost, vin och kex på rummet hann vi också med. Okej, inte världens bästa men ändå inte godis.

Givetvis passade vi på att äta tapas på Athena också. Har ni aldrig ätit där så bara måste ni testa. Det är trevlig personal, mysig atmosfär och så löjligt god mat att det nästan borde vara straffbart. Priset är dessutom helt okej, 30 kr/tapas.

I dag åt vi sallad från Slim Food. Så gott, så nyttigt och så lagom mättande.

Redan när vi for ner i fredags kände jag att jag ville jogga. Det liksom kröp i benen. I går fick fötterna visserligen jobba ändå, men det är inte samma sak. I dag, när vi kom hem, bytte jag om nästan med det samma och gav mig upp på Billingen för en runda i kvällssolen.

Nu hinner man ju tappa en del på nästan en veckas uppehåll men jag tyckte ändå att det kändes okej. Jag höll ett ganska moderat tempo, tyckte jag, men det var inte så illa i alla fall för jag gick i mål på strax under 52 minuter och det är min näst bästa tid någonsin på den sträckan (den bästa var i somras).

I morgon blir det cykel till jobbet, det får bli måndagens motion.

Egentligen är ju vår HÄLSOMÅNAD slut på torsdag, men jag tänker ändå fortsätta med bra val under veckorna. Godis är tillåtet på lördagar, för jag vill inte vara utan men jag känner ändå att jag orkar mer om jag inte äter så mycket skräp.

Tyvärr tror jag inte att jag tappat så mycket i vikt under denna månad, och jag vet inte riktigt vad det beror på. Jag tycker jag äter så pass bra, och tränar så pass mycket, att jag borde gå ner i vikt - men av någon anledning trivs mina kilon väldigt bra på mig. Jag är väl en väldigt trevlig människa att bo på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa