torsdag 24 maj 2012

6 gick bra...

Att ge sig ut i spåret när det är 25°C är ju sisådär. Det är VARMT kan man säga...

Men jag snörade på mig mina nya, fina skor och gav mig i väg. Det kändes bättre än jag trott och det var mest bara att låta fötterna gå. Jag är lite rubbad, men jag gillar att svettas när jag tränar för då känns det som om det tar lite mer, liksom. Och svettas gör man när det är 25°C!

De första 6 km gick förvånansvärt bra, men när jag närmade mig 7 km kom det en sugande uppförsbacke och där tog det stopp. Jag gick upp för den backen plus ett par skapligt branta backar till men resten joggade jag.

Mycket svettig, men nöjd, gick jag i mål på den enormt super-braiga tiden 1:17:14.

I morgon blir det vila, men på lördag blir det BollnäsLoppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa