söndag 13 maj 2012

Fy fan vad jag är bra!

I dag är jag kaxig, jag är grymt stolt och jag är skapligt trött i kroppen. 

Jag har satt ett personligt rekord, och det med god marginal. Inte tidsmässigt utan sträcka.

Jag har varit sugen på att överskrida den där 10 kilometers-gränsen, bara för att kolla om jag klarar det liksom. Frågan var framför allt vilken runda jag skulle ta, och när.

Helt plötsligt kom jag på hur jag skulle springa, och då hade jag ingen lust att vänta så då fick det bli i dag. Eftersom jag tittade på Göteborgsvarvet i går var jag ju extra laddad att jogga så motivationen var på topp.

Upp på Billingen, ut i spåret och så var jag i väg. Jag räknade med att hålla igen en del i fart för att inte stupa, men benen var piggare än jag trodde så det rullade på rätt bra. Första kilometern tror jag inte stämmer riktigt med verkligheten, för jag tyckte att det pep ett par hundra meter för tidigt, så det finns en risk att längden inte stämmer riktig. Men det kvittar faktiskt. Jag slog ändå milen med råge.

Vad gäller tiden så är den också helt godkänd. Jag snittade på 7:21 min/km och ingen kilometer låg över 7:40.



13 kilometer på drygt 1 timme och 35 minuter. 


Givetvis ska jag testa rundan fler gånger, och någon gång ska jag under 90 minuter!


4 kommentarer:

  1. Det där var ju riktigt strongt!!!! Mäktigt!!! Jag ska också börja lägga upp en plan för lite längre rundor. Jag tror att du klämmer Göteborgsvarvet nästa år.
    Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns i kroppen i dag men jag känner mig nöjd än. *L*

      Radera
  2. Gudars vad du är duktig !! ÄR avis så det ryker, själv så börjar jag om igen efter en tids förkylning och mitt mål idag är minst 1 km (var uppe o nosa på 5km innan snuvan). Håller med i ovan att du klämmer Gbgs-varvet nästa år...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trösta dig med att det går snabbare att bygga upp orken andra gången, än första liksom. Nu vet du att du kan och att du vill!

      Och jag erkänner att jag är sugen på Varvet nästa år, bara för att ha gjort det, bara för att testa.

      Kram C

      Radera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa