onsdag 9 maj 2012

Duktig flicka!

I dag har jag varit på facklig utbildning hela dagen, och alla vet väl hur det är på fackliga utbildningar.

8:30 Kursstart
9:30 Fika
12:00 Lunch
14:30 Fika

Däremellan sitter man stilla på en stol och bara lyssnar.

På förmiddagsfikat var det en macka, på grovt bröd. Den åt jag med gott samvete. Till lunch valde jag lax och potatis plus en helt underbart god sås (som väl inte var helt kalorifri). Till efterrätt fanns det blåbärspaj och vaniljsås. Jag valde bort pajen och tog fruktsallad istället, med lite vaniljsås.

Till eftermiddagskaffet fanns det kärleksmums (vilket fånigt namn) men den smakade jag inte utan nöjde mig med en slät kopp. Däremot blev jag en aning irriterad över att det inte fanns frukt, men efter en löjligt god lunch var jag ändå mätt och nöjd och glad.

Och stolt över att jag gjort bra val, att jag avstod såväl pajen som mumsen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa