fredag 15 juni 2012

Morgonrunda på P4

Här i stan ligger ju P4, ja alltså inte radiokanalen (eller jo den också, men...) utan Försvarsmaktens P4. På deras område finns det motionsspår som är väldigt vackra och välskötta - men jobbiga!

Eftersom jag inte började förrän kl 9.30 i dag, men ändå skulle skjutsa maken till jobbet, och han råkar jobba på P4, tyckte jag det var ett bra tillfälle att ta en runda i deras spår. Bara som omväxling, och som en extra utmaning.

Alltså klev jag upp i morse, tidigt som bara den, drack lite yoghurt och gav mig i väg. Eftersom jag lämnade blod i onsdags hade jag inte så höga förhoppningar, men det gick lättare än jag befarat. Med tanke på banan alltså... Första kilometern gick på 7:11, den andra på 7:29. Sen kommer ett parti där det är en väldigt stygg backe, så där tappade jag lite. Totalt höll jag ett snitt på 7:30 min/km och det är jag väldigt nöjd med.

När det är ca 1,5 km kvar till mål kommer en lång och seg backe, men det gick bättre än jag trott. Värre var det då med en liten brant knick bara några hundra meter innan mål. Inte nog med att den är brant, den lurade dessutom mig. Jag hade koll på klockan och såg att det var ca 200 meter kvar - trodde jag - så jag tog ut stegen lite. LURAD! Banan har tydligen 240 bonusmeter, så när jag km till backen hade jag dels för hög fart, dels påbörjat nån liten spurt och dels (ja, jag vet att man ska ha bara två dels) hade jag just insett att det var längre kvar än jag trott.

Men vad då, har jag fixat de andra backarna så var det liksom inte tänkbart att ge sig i den här heller. Bara att bita ihop och trampa vidare.

Gissa om jag var svettig när jag väl gick i mål...

Fast det var bara att åka hem, duscha och äta riktig frukost (och den var nåt av det godaste jag ätit på länge) och så på med lite sommaravslutningskläder.

Nu är sommarlovet NÄRA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa