tisdag 19 juni 2012

Kvällsrunda, med tunga ben och taskigt flås :(

Efter terminens sista arbetsdag, ett par vändor till radhuset och ett par besök i Hemmabutiken åkte jag hem, lagade mat och åt (gott var det, kycklingburritos) och vilade sen ett par timmar så att maten skulle hinna landa. Vid 20-tiden bytte jag om och släpade mig ut i kvällssolen för en runda. En dryg halvtimme var målet, jag ville ju att det skulle bli värt en poäng i alla fall, och visst höll jag på i över en halvtimme - men oj vad tungt det var.

Nästan 35 minuter för 4,75 km är inget världsrekord, men heller inte värdelöst. Däremot att jag inte orkade jogga hela sträckan är värdelöst, så jäkla dåligt. Jag blir så frustrerad och irriterad, inte bara för att flåset tryter utan också för att att själv har sabbat detta genom att slarva med maten/ätandet och genom att jag inte längre piskar mig själv när jag blir trött.

Nu är det ju sommarlov så jag  hoppas att det finns tid och ork för att ta tag i detta mer på allvar igen. Jag mår ju så mycket bättre när jag äter bra och tränar hårt.

Men nåja, nu är det ju så att det inte är någon idé att ångra det man gjort - det blir ju ändå inte ogjort - utan det är bara att ta tag i detta igen, skärpa till sig och göra rätt i framtiden! Frågor på det...?

Tre små rutor (poäng) har jag tjänat ihop. Tror du jag hinner få ihop 97 till innan Kanalsimmet? Fel - GIVETVIS ska jag få ihop 97 till innan Kanalsimmet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa