lördag 24 mars 2012

Liten tuva stjälper ofta stora lass...

Eller "liten bacill stjälper ofta stor motionsplanering".

I morse vaknade jag med halsont och lite pip i luftrören. Oftast går sånt ju över när man kliver upp, dricker kaffe och pratar upp sig lite. Men i morse blev det liksom värre och värre, halsen värkte och jag blev flåsig bara av att tänka på en joggingrunda.

Hoppa rundan helt var inte aktuellt, men jag valde att GÅ istället för att JOGGA.

Dottern och jag gav oss ut i spåret, testade lite olika stigar och gick sen i mål efter 47 minuter och 5 km.

Vädret var ju helt fantastiskt med strålande sol och tvåsiffriga plusgrader. Vad gör det väl då att man får hoppa över en joggingrunda, jag fick lite motion, sol på näsan, frisk luft och förkylningen är nog snart över.

En tur upp till stugan för lite korvgrillning blev ju dessutom som lök på laxen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa