onsdag 4 januari 2012

UTMANING!

Nytt år - nya möjligheter! Vi kan inte påverka det som varit, men vi kan påverka det som kommer.

Nog med floskler nu. *L*

Här kommer en utmaning som vi kör tillsammans, Soffbullen och Bella. Vi hoppas ni också vill hänga på.

För att kickstarta det nya - hälsosamma - året går vi ut hårt. Men lugn, det är bara i en månad, bara för att komma igång.

Alltså, från 9 januari till den 9 februari gäller följande:
1) Inget godis eller andra sötsaker (givetvis inte chips, ostbågar, tårta, muffins eller andra kaloribomber heller)
2) Ingen skräpmat (säg hej då till pizza och McD-menyer)
3) Motionera minst 210 minuter per vecka (det motsvarar 30 min/dag) - och minst ett av passen ska vara längre än 45 minuter (med motion räknas svett-pass, inte fin-gå med väninnan eller fönstershoppa med moster)
4) Skriv en kommentar minst en gång i veckan (gärna mer) för att tala om hur det går och för att peppa och sporra varann.

Du hänger väl på?

Har du också en blogg? Du får gärna sprida denna utmaning, ju fler vi är desto roligare blir det.

11 kommentarer:

  1. Hej! Jag har tyvärr ingen blogg, men jag är helt klart med på utmaningen. Jag tror inte att jag har varit utan sötsaker en vecka i mitt 47-åriga liv, så detta blir en utmaning som heter duga. Motionen kommer jag att klara, men sockret....oj så svårt...Men det SKA gå! / Isa

    SvaraRadera
  2. Härligt Isa! Jag lyckades hålla mig godisfri hela oktober, och jag lovar - kan JAG så kan ALLA!

    Kram C

    SvaraRadera
  3. Jag är med.I och med fitnessfighten så är det bara att köra vidare. Håller tummarna att du/ ni lyckas

    SvaraRadera
  4. Jag hänger på!! :D
    /Wilma

    SvaraRadera
  5. Härligt! Ju fler desto roligare *L*

    SvaraRadera
  6. Ok, Carina jag är på!

    SvaraRadera
  7. Anette, du är mycket välkommen! *L*

    SvaraRadera
  8. jag tar chansen o hänkar på

    Annika

    SvaraRadera
  9. Kanon!! Fatta vad HÄLSOSAMMA vi kommer att bli :)

    SvaraRadera
  10. Stort lycka till. Det fixar ni allihop. Själv har jag inte den karaktären, men jag lovar att komma med pepp under er "resa". Och sprida det på min blogg, det kan ju finnas någon läsare där som vill hänga på. :)

    SvaraRadera
  11. All pepp tas emot med tacksamhet :)

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa