fredag 27 juli 2012

En misslyckad (men genomförd) elva

I dag stod det långrunda på min planering. Efter att ha laddat med en rejäl omelett så åkte jag upp på Billingen för en elva. Elvan där är ganska snäll så jag hade höga förhoppningar om att fixa det, trots värmen.

De första 3 km gick ganska bra sen började jag tappa energi. Efter 3,5 km var jag orolig att snubbla för då kände jag att jag inte hade kontroll på fötterna tillräckligt mycket för att fixa de rötter, stenar och gropar som är i banan. Då valde jag att gå en bit, men 500 m senare joggade jag igen. Vid 6,5 km fick jag ont i magen, sånt där ont så jag trodde jag skulle kräkas liksom, eller möjligen.. ja, ni vet.... sånt som  inte är helt enkelt att fixa ute i skogen. Jag gick några hundra meter, försökte jogga men efter några hundra meter kom det tillbaka. Så höll jag på ett par km innan jag insåg att det inte funkade utan jag valde att gå in i mål. Missnöjd med resultatet (och magen) men nöjd med att ha genomfört rundan och inte genat in i mål, åkte jag hem och tyckte lite synd om mig själv en stund. (vad det nu skulle göra för nytta)

Jag vet inte om det beror på att jag ätit Voltaren några dagar (för armbågen) men min mage och jag är inte helt överens i dag så jag antar att det kan vara pillren som ligger bakom detta. Jag får helt enkelt byta till några piller som inte innehåller diklofenak (som ju är känt för att rasera magar).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa