måndag 23 juli 2012

TRÄNINGSVÄRK

I går fick jag för mig att köra en längre runda. Hem från stugan, närmare bestämt. Jag misstänkte att det skulle bli över milen - på asfalt - men det hindrade inte mig.

Jag joggade 6,5 km sen gick jag i 1 km. Det kändes bra i benen, särskilt som jag hållit en rätt hög hastighet (med mina mått mätt). Jag tänkte liksom hålla igen lite men benen rullade på, ganska enkelt dessutom. HÄRLIGT! De första 6 km gick på ca 40 min, under 7 min/km i snitt alltså. Det är inte riktigt likt mig, och särskilt inte den senaste tiden. *ser nöjd ut*

Sedan joggade jag 1,5 km (tog 9 km på strax över en timme, helt okej för mig). Jag gick sedan 300 m men sedan joggade jag hem. När jag kom till vår postlåda fattades det knappt 100 m till 11 km så jag tog ett varv runt huset också - allt för statistiken. *L*



I dag känns det i benen. Inte obehagligt eller så, bara så där skönt som det gör när man jobbat bra och känner sig nöjd.

Okej, såna här skutt gör inte jag i dag, men jag känner mig ungerfär så här nöjd. *L*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa