torsdag 26 juli 2012

En solbränd femma

I går tillbringade jag större delen av dagen i en solsäng uppe i stugan. Underbart varmt och skönt, med en bra bok (Tack för alla minnen) och fullständig avkoppling. Livskvalitet! Jag hade tänkt jogga hem, men 11 km i 27°C kändes lite väl övermäktigt så jag planerade in en runda senare på kvällen, efter maten, istället.

Vid 20-tiden hade temperaturen sjunkit till ca 23°C så då gav jag mig ut, men solen och värmen kändes i kroppen så jag fixade bara en femma. Visserligen är rundan här jobbigare än den uppe på Billingen, men 5 km är egentligen lite för lite.

I dag blir det förråds-städning. Det är det enda som är kvar att göra nu efter flytten, sen känns det som om vi är färdiga med allt. Eller, ja, nån tavla som ska upp och så men det får ta sin tid. Det är skönt att bo in sig för att känna var man ska ha såna saker. Förrådet, däremot, ser ju ut som ett katastrofområde.

I morgon hoppas jag att det är lite svalare för då ska jag upp på Billingen och ta en runda där. Maken åker till Göteborg på Bruce Springsteen - jag stannar hemma, joggar och sedan frossar i kräftor. Känns som om jag dragit vinstlotten, minsann. *L*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa