tisdag 3 juli 2012

Ont, det gör ont...

Nåt har hänt med min ena armbåge.  Antagligen har jag överansträngt nåt muskelfäste, så det säkert över bara jag låter armen vila några dagar. Och just det där med vila är ju plätt-lätt mitt i flytten, då.

Efter gårdagens joggingrunda, när fötterna nästan flög fram, var jag taggad som 17 för en längre runda på Billingen. Jag gick ut lugnt, för jag siktade på att klara milen. Visserligen var det inte samma flyt som i går, men det var benen som var trötta, flåset funkade fint.

Vid ca 7 km hände nåt, benen bara dog. Jag försökte gå ett par hundra meter och sedan jogga igen, men nä. Stumma ben är liksom bara förnamnet. Jag provade ett par gånger till, men det var på gränsen till att det gjorde ont i benen, så jag insåg min begränsning och gick i rask fart resten av rundan.

Jag är ändå rätt nöjd ändå, för jag ökar hela tiden sträckan jag fixar att jogga och även om benen är trötta så funkar flåset.


2 kommentarer:

  1. Härligt att du är på gång igen :-)
    Det där med att flytta kan ta musten ur vem som helst.
    Nina

    SvaraRadera
  2. Krya på dej!!!! / Mika

    SvaraRadera

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa