fredag 20 juli 2012

Sommarvikarier överallt, eller?



På allvar - hur rörigt och fel kan det bli...?

Den 18 juni beställde vi varor från Ikea, möbler för nästan 20 000 kr.

Den 28 juni kom varorna, efter bara 10 dagar....

Den 2 juli ringde jag dem för en gavel på en hylla var skrubbad.

Den 9 juli kom en avi från posten, en ny gavel fanns att hämta. Tänka sig, bara en vecka tog paketet på sig - inom Sverige. En ny gavel var det - dock FEL gavel, en gavel till en helt annan hylla!
Nytt samtal till Ikea. Jodå, en ny gavel skulle komma med posten, inom en vecka...

Den 19 juli, efter 10 dagar, nytt samtal för att efterlysa gaveln. Den hade inte ens lämnat butiken i Jönköping, men de skulle skynda på och jag skulle ha gaveln om ca en vecka.
Jag valde att åka till Jönköping (18 mil tor) för att hämta gaveln själv, är lite trött på att inte kunna montera ihop tv-bänken nu. Fick veta att jag skulle gå in i butiken och uppsöka Byten&Återköp. Det gjorde jag, och efter att ha väntat i kö i ca 15 min fick jag veta att de visste om min trasiga gavel så en ny väntade - på Varuutlämningen några hundra meter bort! Varför kunde vi inte fått åka dit direkt?
Förflyttning till Varuutlämningen, ny kö, denna gång på ca 20 min. Så, äntligen hade vi vår gavel i bilen.

Väl hemma inser vi att VI FÅTT FEL GAVEL!! Vi har fått vänster gavel istället för höger.

Nytt samtal till Ikea. Inget besked kunde ges, men tjejen i Jönköping skulle prata med transportören "direkt i morgon bitti och ringa dig sen". Efter en titt på klockan inser jag nu att Jönköping ligger i en annan tidszon, för direkt i morgon bitti har tydligen inte varit än och nu är klockan över 10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hälsa Webbhotell TräningsbloggarHälsa